vrijdag 6 februari 2015

Mezelf teleporteren naar school
















Stel dat je een superheld zou zijn, welke kracht zou je dan willen hebben? Zou je willen kunnen vliegen als een vogel, röntgenogen willen hebben of misschien wil je liever gedachten kunnen lezen? Vliegen lijkt me wel wat, als het druk is op de grond ga ik gewoon vliegend naar mijn bestemming toe. Of mezelf kunnen teleporteren, dat lijkt me ook handig. Misschien wordt het je al duidelijk dat ik het heel fijn zou vinden om van de ene plek naar de andere plek te komen zonder de drukte om me heen. Laat ik als voorbeeld mijn reis naar school nemen. Eerst moet ik 20 minuten fietsen en daarbij whatsappende scholieren en klungelende automobilisten ontwijken. Om vervolgens in een volgepropte trein naar het centrum te gaan. Daar moet ik dwars door het winkelcentrum lopen om bij mijn school te komen. Als ik dan nog pech heb, moet ik als een sardientje in een blik met de lift om op de juiste verdieping te komen.

Je kunt je voorstellen dat met mijn reisavonturen ook heel wat prikkels gepaard gaan. Vaak ben ik onderweg net een antilope die door een leeuw achterna wordt gezeten. Zodra ik in een drukke omgeving kom doe ik er alles aan om daar zo snel mogelijk weg te komen. Waardoor ik soms dingen doe die ik niet hoor te doen; zoals de verkeerde kant oplopen, om pas na vijf minuten te beseffen wat ik aan het doen ben. Of ik bots tegen bijna iedereen in mijn omgeving aan. Het zou me niets verbazen als de mensen om me heen denken dat ik dronken ben als ik in een drukke omgeving loop. Ik word namelijk vaak duizelig van alle indrukken waardoor ik zwalkend mijn route afleg.

Ik zou het wel grappig vinden om gefilmd (als ik er zelf van op de hoogte ben natuurlijk) te worden als ik onderweg ben. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Ik doe volgens mij namelijk echt gekke dingen. Zo moest ik een keer kaas, suiker en meel kopen (de winkel is vijf minuten lopen vanaf mijn huis), een uur later was ik pas weer thuis en ik had geen idee waarom ik zolang weg was.

Ik doe uiteindelijk ook de juiste handelingen maar ze gaan op 'de automatische piloot'. Daardoor is het me ook gelukt om toen in Londen de Big Ben te missen.

Dus mocht je ooit een dame tegen komen in de supermarkt die een uur lang voor het kaasschap staat, dan ben ik het waarschijnlijk.

Gr. Leentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten