donderdag 30 juli 2015

Hij is perfect

Zijn mooie volle bos haar, het feit dat ie altijd een luisterend oor biedt en zijn lieve kusjes maken hem de ideale man.....voor mijn hond. Ja, na de kip moet ook mijn konijn eraan geloven: mijn hond is hopeloos verliefd. Toen ik ongeveer twee maanden geleden in een winkel naar schattige konijntjes aan het staren was trok hij meteen mijn aandacht. Ik wilde al langer weer een konijn maar het was er nog niet van gekomen. Ik nam het kleine bolletje fluf mee naar huis in een kortonnen doosje.

Ik twijfelde een beetje wat de reactie van mijn hond zou zijn - aangezien hij een jachthond is (zijn ras wel te verstaan). Toen ik door de deur kwam rook hij gelijk dat er iets in het doosje zat. Toen ik het paleisje van mijn nieuwe prinsje had ingericht en hij daar veilig in zat mocht mijn hond op bezoek komen. Ik heb nog nooit zo'n gespannen hond gezien - hij trilde heel erg en ik moest hem bij het hok weg halen voor zijn eigen veiligheid. De dagen daarna was mijn hond steeds heel gespannen als hij bij het hok in de buurt kwam maar inmiddels....

Ik was bang dat hij mijn konijn (genaamd Meneertje) als een lekker hapje zou zien maar gelukkig wil hij hem alleen maar aflikken. Meneertje vindt het - in tegenstelling tot de kip - wel oké dat er constant een hond aan zijn bil snuffelt. De twee chillen zelfs samen op Jabba's kussen. 'S ochtends als ik en mijn beestenkinderen wakker zijn is het eerste wat Jabba doet naar het hok van Meneertje gaan, waar meneertje hem staat op te wachten voor een kusje.

Ik hoop dat deze relatie langer stand houdt dan die tussen de kip en Jabba. Ik vraag mij dan ook af of ik Jabba moet vertellen dat Meneertje en hij allebei mannetjes zijn; aangezien hij normaal altijd het hoofd van de vrouwtjes op hol brengt :P















Gr. Leentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten