donderdag 6 augustus 2015

De praktische kant van kleding


Waar de meeste mensen wanneer ze hun koffer in moeten pakken om op vakantie te gaan vrij gestrest zijn en op een goed moment door de bomen het bos niet meer zien, blijf ik voor mijn doen vrij kalm. Wat je wel even moet vergeten is dat ik op een goed moment zo ongeveer de helft van mijn kledingkast in mijn koffer heb zitten. Ik weet niet wat het is, ik begin heel bescheiden maar moet aan het eind vaak op mijn koffer gaan zitten om hem dicht te krijgen. De rits van mijn weekendtas heeft mijn prop praktijken niet overleefd en ik moet vaak ook nog wat van mijn kleding bij mijn reisgenootjes in de koffer proppen. Tja, laat ik zeggen dat ik gewoon goed voorbereid op vakantie wil gaan.

Voor deze zomervakantie is mijn kofferinhoud iets anders dan normaal. Waar ik normaal de focus leg op het uiterlijk van mijn kleding, moest ik nu die focus verplaatsen naar de praktische kant van kleding: droogt het snel, is het wind en water dicht en is het kledingstuk van een lichte stof gemaakt?

Ik ga namelijk naar Noorwegen en heb daarom onder lichte dwang van mijn moeder wat kleding aangeschaft die geschikt is voor het maken van lange wandeltochten door de bergen. Wat ik nog het lastigst vond om aan te schaffen was geschikt schoeisel. Ik ben een echt schoenenmeisje (ik kan nog net niet elke dag in het jaar andere schoenen aan doen) en die lompe wandelschoenen vielen zwaar op mijn maag. Moest ik daar echt mee gaan lopen? Ik liep laatst voor het eerst (om de schoenen in te lopen) met mijn wandelschoenen door de supermarkt en voelde me heel ongemakkelijk. Het voelde alsof iedereen vol walging naar mijn schoenen aan het staren was. Gelukkig had ik een winkelmandje waarachter ik mijn schoenen behendig wist te verstoppen.

Nee, het is dat het niet heel praktisch is om in jurk en op 10 centimeter hoge hakken de wandelpaden te betreden, anders had ik dat graag gedaan.

Eén voordeel dat ik zal ondervinden van mijn praktische kleding, is dat ik een minder volle koffer zal hebben dan normaal, want praktische kleding zal je niet veel in mijn kast gaan aantreffen.

Gr. Leentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten