zondag 7 december 2014

Leuk cadeautjes uitpakken (maar nu lieg ik)

Vrijdag was het Sinterklaasavond. Die avond hebben wij dit jaar onverwachts toch nog gevierd(Sinterklaas zou eigenlijk niet langs komen). Ik schreeuwde de dag voor Sinterklaasavond — nadat mijn vader geheimzinnig iets liet vallen over Sinterklaas — dat als we het zouden vieren ik dat graag van te voren wilde weten! Hij nam mij apart en zei dat Sinterklaas op het laatste moment toch nog had besloten om een zak cadeautjes bij ons af te gaan leveren.

Ik wist nu dus gelukkig wat mij te wachten stond. Als er namelijk iets is waar ik niet tegen kan zijn het verrassingen/onverwachte situaties. Maar toen ik het woord cadeautjes hoorde vallen, begon mijn hart wel harder te kloppen maar niet vol verwachting. ik vind het namelijk vreselijk om cadeautjes uit te pakken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om een cadeautje te krijgen, maar het uitpakken ervan vind ik vreselijk.

made by Leentje













Niet alleen omdat ik het nut van pakpapier niet begrijp, maar ook omdat ik dan niet in één keer kan zien wat ik krijg (een verrassing dus). Waarom zou je geld uitgeven aan een mooi papiertje, moeite (lees: een gevecht met plakband, schaar, linten en pakpapier) doen om dat papier ergens mooi om heen te wikkelen als het er vervolgens met brute kracht weer wordt afgescheurd. Daarnaast bezorgt het mij een onprettig gevoel. Het liefst zou ik als iemand een ingepakt cadeautje aan mij geeft willen wegrennen. Dat doe ik niet, waardoor ik vaak ongemakkelijk naar het ingepakte cadeautje blijf staren en de schenker mij hoopvol aan blijft kijken tot dat ik het uitpak.

made by Leentje

Gelukkig (!) is er nu een nieuwe trend op komst: cadeautjes inpakken in doorzichtige folie. Als je zo nodig  mijn cadeautje er mooier uit wil laten zien maak dan alsjeblieft daar gebruik van! Dan kan ik gelijk al zien wat ik krijg waardoor ik waarschijnlijk wat leuker reageer op je cadeautje.







Met andere woorden: Gebruik doorzichtige folie bij het inpakken van mijn cadeautjes of geef mij van te voren een uitgebreide omschrijving van wat het is. Sinterklaas had deze boodschap al begrepen en had in zijn gedicht aan mij, geschreven dat mijn Sinterklaascadeau een boek was. Hopelijk heeft de Kerstman mijn boodschap ook begrepen.

Gr Leentje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten