woensdag 24 december 2014

een hippiebusje in de kerstboom

Iedereen kent het gevreesde begrip kerststress. Eén van de eerste symptomen is koortsachtig opzoek gaan naar de perfecte kerstboom.
made by Leentje












 Daarna begint de pret pas echt: het optuigen van de kerstboom! Ik had dit jaar aangeboden om deze zware maar eervolle taak om me te nemen (met hulp van mijn broertje en zusje). Ik had al eerder iets gemeld over mijn perfectionisme, ik had hier ook weer last van bij het optuigen van de kerstboom; laat ik het anders zeggen: ik begon samen met broertje om 11:00 met het optuigen van de kerstboom en kon om 16:15 pas schreeuwen dat ie af was.

De eerste stap, het plaatsen van de lichtjes, was het lastigst. Niet alleen omdat veel lichtstrengels het niet deden (argh) maar ook omdat ik op een goed moment zelf meer op een kerstboom leek dan de kerstboom zelf (zat in de knoop met de lichtjes). Daarnaast kan ik de kerstboom niet symmetrisch inrichten. Het is niet dat ik de kerstboom dan gelijk niet mooi meer vind, mijn autisme heeft er alleen wat moeite mee. Ik dacht: Als ik de kerstboom toch niet symmetrisch kan inrichten laat ik dat gegeven dan maar helemaal overboord gooien. Het gevolg is een hysterische kerstboom, met kerstballen in de vorm van: een eland in een auto, een hippiebusje, een vogel met laarsjes aan...en ga zo nog maar even door.

Een ander probleem waarop ik stuitte bij het optuigen van de kerstboom is dat mijn omgeving ging lijken op de inhoud van mijn hoofd (een complete chaos dus). In mijn hoofd was een kerstboombom ontploft, normaal werk ik heel netjes behalve als ik het overzicht verlies. Ik zou het met een aantal afbeeldingen illustreren:



made by Leentje
made by Leentje

Ik vind de kerstboom erg geslaagd ondanks dat ie niet echt autisme proof is.

made by Leentje
made by Leentje
made by Leentje


made by Leentje
made by Leentje

Iedere vrijdag plaats ik normaal een artikel op mijn blog, voor deze week sla ik dat artikel over. Zondag komt er weer een nieuw artikel op mijn blog. Ik wens iedereen hele fijne feestdagen!




Gr. Leentje



1 opmerking:

  1. Hij is goed gelukt, en die hippiebus, zou zelfs in mijn strakke zilvere symetrische boom mogen.

    BeantwoordenVerwijderen