maandag 23 februari 2015

Gangster

Ik zei al eerder dat ik mij erg interesseer in dieren. Ik vind het leuk om van alles over ze te weten te komen, maar ook alleen al naar ze kijken is voor mij een vermakelijke bezigheid. Vandaag een stukje over de gangster in onze familie

Voordat ik verder ga wil ik eerst één van mijn familieleden aan je voorstellen:

Die hond kennen jullie al. De kip op de foto is Jelly (ook wel gangster genoemd) een dame die bij ons in de tuin rond scharrelt. Haar bijnaam is gangster en dat is niet voor niets. Het liefst staat ze ons al bij de deur op te wachten om vervolgens bij openen van de deur zonder pardon het huis binnen te stormen. Verder ben je in onze tuin echt niet veilig, één stap in onze tuin en ze komt dreigend voor je staan en als je niet uitkijkt pikt ze in je schoen.  

Ze doet zich voor als een enorm stoere kip, maar wanneer je bij wijze van spreken boe tegen haar zegt waggelt ze er snel vandoor.
Ik ben gevaarlijk en ik wil niets van je weten; is de boodschap die in haar kleine kippen oogjes is af te lezen. Die boodschap is echter tot mijn hond nog niet doorgedrongen. Volgens mij is hij juist stiekem verliefd op haar en probeert hij daarom telkens haar aandacht te trekken, maar hij wordt telkens keihard afgewezen!
Hieronder een fotorapportage van hoe het meestal gaat:

Hond: hii knapperd mag ik zeggen dat je kont weer overheerlijk ruikt vandaag?
made by Leentje















Kip: wat zei je daar?!
made by Leentje














Hond: niks, ik zei helemaal niks.
Kip: maak dat je weg komt! 

made by Leentje














Kip: moet ik je soms in je neus pikken?!
Hond: ik ben al weg.

made by Leentje















Arme hond, volgende keer beter.

Edit: ik schreef dit stukje al een tijdje geleden en inmiddels is de relatie tussen mijn hond en de kip wat veranderd. De kip is het zat dat mijn hond haar stalkt. Als hij nu bij haar in de buurt komt blijft het niet bij een vriendelijke waarschuwing. Nee, als hij nu ook maar naar haar kijkt vliegt ze op hem af en pikt hem. Hij durft niks terug te doen tegen zo'n gevaarlijke gangster, de arme schat.

Gr. Leentje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten